1. 7. 2022

Zlínská skupina NWT patřící rodině Vítků je na tuzemském trhu významným hráčem v mnoha segmentech. V devadesátých letech spustila jeden z nejstarších e-shopů u nás, Patro.cz. E-commerce nicméně s přibývajícími nohami byznysu, jako třeba divize agro, ICT, elektro, nebo třeba pasivní domy, ustoupila do pozadí.

Po delším období zakonzervovanosti se Patro.cz a obecně celá e-business divize NWT nadechla k rozmachu v covidové době. Stalo se tak právě pod vedením Přemysla Víchy, který je hostem WebTop100 podcastu. Nešlo přitom jen o schopnost reagovat na zvýšenou poptávku, ale také o technologické a marketingové investice. I nyní v době ekonomického útlumu pokračuje tato divize v kontinuálním rozvoji.

„Růst v době Covidu jsme se snažili řídit rozumně. Nenabrali jsme na sklad nadstandardní zásoby zboží, u kterého bychom teď měli problémy se ho zbavit,” říká v průběhu rozhovoru Přemysl Vícha. Ostatně kolem aktuálního trendu ochlazení e-commerce sféry po dvouleté covidové hojnosti se točí velká část našeho povídání. „Lidé se za covidu zásobovali produkty, které potřebovali. Trh je proto momentálně dost nasycen a nějakou dobu bude trvat, než se v lidech opět probudí potřeba více nakupovat. Na hromadě e-shopů se teď klient může paradoxně setkat i s poklesem cen z důvodu přeplněnosti skladů, zapříčiněné právě bezhlavým nakupováním (na sklad) v době covidu. Nebude to ale trvat dlouho,” predikuje Vícha.

Rozhovor si můžete také najít na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram