
Zlínská skupina NWT patřící rodině Vítků je na tuzemském trhu významným hráčem v mnoha segmentech. V devadesátých letech spustila jeden z nejstarších e-shopů u nás, Patro.cz. E-commerce nicméně s přibývajícími nohami byznysu, jako třeba divize agro, ICT, elektro, nebo třeba pasivní domy, ustoupila do pozadí.
Po delším období zakonzervovanosti se Patro.cz a obecně celá e-business divize NWT nadechla k rozmachu v covidové době. Stalo se tak právě pod vedením Přemysla Víchy, který je hostem WebTop100 podcastu. Nešlo přitom jen o schopnost reagovat na zvýšenou poptávku, ale také o technologické a marketingové investice. I nyní v době ekonomického útlumu pokračuje tato divize v kontinuálním rozvoji.
„Růst v době Covidu jsme se snažili řídit rozumně. Nenabrali jsme na sklad nadstandardní zásoby zboží, u kterého bychom teď měli problémy se ho zbavit,” říká v průběhu rozhovoru Přemysl Vícha. Ostatně kolem aktuálního trendu ochlazení e-commerce sféry po dvouleté covidové hojnosti se točí velká část našeho povídání. „Lidé se za covidu zásobovali produkty, které potřebovali. Trh je proto momentálně dost nasycen a nějakou dobu bude trvat, než se v lidech opět probudí potřeba více nakupovat. Na hromadě e-shopů se teď klient může paradoxně setkat i s poklesem cen z důvodu přeplněnosti skladů, zapříčiněné právě bezhlavým nakupováním (na sklad) v době covidu. Nebude to ale trvat dlouho,” predikuje Vícha.
Rozhovor si můžete také najít na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.