7. 4. 2021

Internetový obchod Patro, který je součástí zlínské technologické skupiny NWT a patří k nejstarším e-shopům v Česku, se probudil z dlouhého zimního spánku a chce si ukousnout část bouřlivě se rozvíjejícího trhu. Loni mu stouply tržby o 65 procent na 255 milionů korun a letos je chce posílit na půl miliardy. Jak toho chce dosáhnout a proč tak dlouho odmítal růst? V rozhovoru pro Seznam Zprávy Byznys o tom hovoří šéf divize E-business NWT Přemysl Vícha.

Patro vzniklo podobně jako česká verze Amazonu Vltava.cz v roce 1998. Proč tak dlouho podřimovalo a probouzí se až teď, kdy je zde mnoho silných hráčů?

E-shop začal v rámci technologického holdingu NWT vznikat už v roce 1995 (své jméno získal o tři roky později) a měl jinou funkci než dnes. Majitel skupiny David Vítek ho začal zakládat jednoduše proto, aby se dostal k lepším cenám zboží pro sebe a své zaměstnance, dnes by se to dalo brát jako bonus zaměstnancům. Oslovil řadu dodavatelů kamenných obchodů, aby mu poskytli velkoobchodní dodávky i ceny, a když je dostal, tak zaměstnanci pak zboží ručně vkládali na web včetně textů a fotek. Programovalo se tehdy ve Visual FoxPro a e-shopy byly řazeny do kategorie zásilkových obchodů, kterým dominovali prodejci, již na internetu nic neprodávali, jako například Quelle.

 

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram