19. 2. 2020

[et_pb_section fb_built="1" _builder_version="4.0.11"][et_pb_row _builder_version="4.0.11"][et_pb_column _builder_version="4.0.11" type="4_4"][et_pb_text _builder_version="4.0.11" hover_enabled="0"]

Loni se u nás vyrobilo skoro 1,5 milionu osobních aut. Dvě třetiny si připsala domácí Škoda, o zbytek se postaraly zahraniční značky, které v Česku působí. Pak jsou tu ale ještě nadšenci z garáží a dílen. Své vozy sice počítají na kusy, přesto věří, že své místo na slunci si mezi běžnou autokonfekcí najdou.

Zatímco u sporťáku očekáváte burácivý zvuk klasického motoru, jiní výrobci vyzdvihují neslyšný provoz aut na baterie. „Když bude homologace probíhat standardně, všechny zkoušky by měly být hotové do konce března. Přijímáme objednávky, první auto půjde do světa v květnu,“ plánuje šestačtyřicetiletý Ladislav Chudý, jednatel společnosti Enviel Systems a zároveň tvůrce prvního českého komunálního vozidla na elektrický pohon Enviel. Valník se sytě oranžovou kabinou vzbudil při své loňské premiéře v Praze rozruch.

Ladislav Chudý, jehož v byznysu podporuje zlínská technologická firma NWT, není v odvětví nováčkem. Většinu profesního života spojil s dopravními prostředky, u nichž zákazník spíše než na krásu nebo největší rychlost hledí na praktické využití. Od jízdních kol se přes traktory dostal ke komunálním strojům. Před patnácti lety převzal výrobu podobného vozítka Magma Alficar. S neustále se měnícími emisními normami, které vyžadovaly nákladné homologace motorů, však kusová výroba po čase přestala dávat smysl. A tak se jeho pozornost obrátila k elektřině, s níž, jak sám říká, koketuje asi sedm let.

Celý článek Magazínu Právo si můžete přečíst ZDE.

www.enviel.cz

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram