30. 4. 2019

HR už dávno není stereotypní úředničina – nicneříkající inzerát, strohý pohovor a neoblíbená věta „tak my se vám teda ozveme“. Lidé jsou základ. A my máme na ty správné štěstí. „Tak trochu“ v tom  jede i naše Verča. Sympatická HR manažerka, která bude dost možná prvním člověkem, se kterým se v NWT setkáte, pokud se naše pracovní cesty zkříží.

Nemusíte se bát, usmívá se, nekouše – a místo na pohovor vás pozve prostě na kafe. Pomáhá nováčkům i starousedlíkům – aby se snadno zorientovali, seznámili se s firemní kulturu a neměli o zajímavé školení nouzi. Zkrátka, aby jim v NWT nic nechybělo. Zajímá vás, jak se z člověka stane HR manažer, jestli existuje něco jako „čuch na ty správné lidi“, anebo jestli je ještě pořád v módě chodit na pohovor „na fešáka“? Vyzpovídali jsme Verču v rámci naší nové rubriky People of NWT:

Vybavíš si ještě moment, kdy jsi byla v opačné pozici – na pohovoru do NWT? Jaké byly tvé první dojmy?

Pamatuji si to naprosto přesně. Absolvovala jsem pohovor přímo s paní Vítkovou (finanční ředitelkou a spolumajitelkou NWT). V té době jsem ještě studovala a moje pracovní zkušenosti nebyly nijak oslňující. Přesto jsem dostala šanci ukázat, že „umím makat“. Pro začátek v podobě stáže na zkoušku. A já makala...

Nakolik je pro tebe HR otázkou intuice? Rozsvítí se ti při pohovorech kontrolka hned, anebo je to běh na delší trať?

Intuice je v HR určitě hodně důležitá stejně jako v obchodě nebo marketingu. Bez vědomostí, vychytávání nových procesů a budování dobrých vztahů se ale neobejde. Více než intuice je asi zapotřebí empatie. Obě tyto vlastnosti se prohlubují na základě zkušeností. Takže rozhodně platí, že čím častěji trať běžíte, tím jste si v ní jistější a lepší.

Proč pracovat zrovna v NWT? V čem je jedinečné?

NWT má jedinečnou DNA svou dynamikou a flexibilitou. Myslím si, nezávisle na mé HR pozici, že máme opravdu skvělé spolupracovníky, kteří tvoří sehrané týmy. Pokud se mrknete na SWOT analýzu jednotlivých divizí, tak svůj tým a kolegy uvedla většina jakou svou silnou stránku. Což je úžasné! Kde jinde byste chtěli pracovat než tam, kde jsou skvělí lidé.

Co tě k personalistice přivedlo? To asi není klasický dětský sen, anebo záloha pro případ, že by náhodou neklapla kariera princezny, herečky nebo doktorky, že ?????

Jako malá jsem chtěla být moderátorka, takže si naši po klasických zprávách poslechli ještě jedny přetvořené ode mě... Původně jsem personalistiku určitě nezamýšlela. Studovala jsem hospodářskou politiku, ze které jsem skrz svou první práci pro NWT přešla na podnikové finance. Byl to takový ten klasický vývoj, kdy člověk až praxí zjistí, v čem je dobrý a kde se chce dále rozvíjet.

HR už dávno není stereotypní úředničina – inzeráty jak přes kopírák, spousta směrnic a zákoník práce jako středobod vesmíru. Je především o lidech. Jak ten posun vnímáš? Zavádíš i ty nějaké „novoty“?

Naprosto souhlasím. HR je odvětví, které se v poslední době významně rozvinulo, a to především díky situaci na trhu práce. Je to určitě velký krok vpřed a doufám, že se ten progres nezastaví. Konkrétně naše oddělení se posunulo asi ve všech oblastech: snažíme se zlepšit komunikaci mezi kolegy pomocí kariérních pohovorů, poskytnout všechna potřebná školení a hodně jsme posunuli i adaptaci nových zaměstnanců tak, aby pro ně byly první dny co nejpříjemnější. A progresem prošly i zmíněné inzeráty. Ty doplňujeme o kreativní texty i vizualizaci - a povedlo se nám i pár náborových videí. Komunikace s uchazeči se posunula od strohých e-mailů až po chatování přes Facebook. Díky tomu, že mám na oddělení naprosto skvělé kolegyně, jsou pro nás tyto novoty výzvou, s kterou se rádi pereme.

Jaký je tvůj vysněný firemní benefit?

Rozhodně flexibilní pracovní doba. Jsem sova, která má nejvíce energie večer, naopak brzká ranní vstávaní jsou pro mě utrpení. Většina kolegů to má ale přesně obráceně – a tím by se zkomplikovala spolupráce, která je v mé práci nezbytná. Moc se mi jako ženě líbí i školky přímo ve firmě. Bohužel je tento benefit svázán s docela pevnými pravidly ze strany státu, a jeho zavádění je poměrně složité.

Veronika prezentuje NWT na zlínském Veletrhu pracovních příležitostí UTB

Vidina pracovního pohovoru je pro mnohé lidi koncentrovaný stres srovnatelný s trháním osmiček – máš nějaký osvědčený ice breaker, nebo tip, jak se zbavit trémy a vydat ze sebe maximum?

Rozhodně není důvod, proč být nervózní. Já osobně moc ráda místo termínu ,,přijďte na pohovor“ říkám ,,stavte se na kávu“. Snažím se tak zmírnit negativní pocity a od počátku navodit příjemnější atmosféru. A naprosto nejlepší způsob jak prolomit ledy, je úsměv!

Ještě pořád platí, že by měl kandidát přijít na pohovor formálně „na fešáka“, anebo už se trošku povolují uzdy, a do popředí se dostává určitá individualita?

Už to asi není úplně nutné, ale pořád ještě záleží na pozici. Je jiné, když přijde na pohovor v tričku s Bartem Simpsonem mladý programátor nebo top manažer.

Máš nějakou zábavnou historku „z natáčení“?

Těch historek je hrozně moc, ne všechny jsou ale publikovatelné ????… Skvělá byla jedna uchazečka na asistentku, která ze všeho nejvíc toužila urovnávat papíry. Nebo jeden mladý kluk, který měl o práci v NWT hodně zkreslené představy ovlivněné „nóbl firmami z amerických filmů“. A pak jeden pán, co se ucházel o místo obchodníka. Ten mi málem prodal vířivku, tak byl dobrý…

 

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram